číslo 20/2000 |
|
Televizní tipy |
|
TELEVIZNÍ PROGRAM
Týdeník Rozhlas přináší v předstihu program těchto televizních programů: ČT 1, Č 2, NOVA, PRIMA. Z kabelových TV informuje o programu kanálů: Hallmark, Max 1, HBO, Galaxie a Discovery. |
|
Pondělí 8. 5. | 12.25 |
Vanessa Redgraveová a Dustin Hoffman v hlavních rolích britského retrofilmu o tajuplném zmizení slavné spisovatelky Agathy Christie. Odehrává se v prosinci 1926, v době, kdy na tom jedna z nejslavnějších spisovatelek na poli detektivního žánru nebyla nejlépe. Zemřela jí matka, její manželství se hroutilo. A když jí v jedné z hádek manžel, samolibý plukovník Christie, oznámil svůj úmysl dát se s ní rozvést kvůli své sekretářce a milence Nancy Neelové, Agatha zmizela. Její auto bylo nalezeno opuštěné v lese, po ní samotné se slehla zem. Marně po ní pátrala policie i lovci senzací. Anglický psychologicko kriminální film vznikl v roce 1978, kdy ho podle scénáře Kathleen Tynanové a Arthura Hopcrafta natočil známý režisér Michael Apted (Gorily v mlze, Nell, Jeden svět nestačí). |
|
Sobota 13. 5. | 20.05 |
...a v prach se obrátíš Harold Pinter je jedním z nejvýznamnějších současných dramatiků. Píše prózu, ale psal i verše, je autorem filmových scénářů i rozhlasových a televizních her, leč jeho hlavní význam spočívá v divadelním dramatu. Dvě jeho jednoaktové hry, které jsme zaznamenali v Divadle Kolowrat (česká premiéra byla v roce 1998) jsou zároveň také prvním setkáním s dílem tohoto světového autora na českých televizních obrazovkách. První z nich - komedii Milenec - napsal autor v roce 1963, kdy mu bylo 33 let, druhá byla v době své pražské premiéry jeho hrou poslední. O jejím ladění - na rozdíl od groteskního a radostného Milence - vypovídá už název ...a v prach se obrátíš. Jana Preissová a Jiří Štěpnička (oba na snímku) hrají manželské dvojice a rozdílné myšlenkové i žánrové ladění obou her poskytuje příležitost naplno rozehrát jejich skutečné herecké mistrovství.
|
|
Neděle 14. 5. | 20.00 |
Autorkou námětu scénáře o nebezpečném experimentu dvojice neurochirurgů je Jaroslava Moserová. Scénář, který pak napsala společně s Jaromilem Jirešem, zachycuje situaci po vážné autonehodě, kdy stará docentka srazí mladou zlodějku a lékaři chtějí zachránit aspoň jednu z těchto žen - dívka Yvetta se probouzí do nového života s mozkem staré docentky. Příběh, v němž je sci-fi prvek použit vlastně jen jako startér, je především zamyšlením o lidské identitě a je vytvořen se smyslem pro paradox - i v těch nejvážnějších situacích je přítomen sice moudrý, ale poněkud posmutnělý humor. Režisér J. Jireš, který tento film ztvárnil místy jakoby dokumentaristickým způsobem, od počátku realizace tvrdil, že hlavní postavu může vytvořit jedině Tereza Brodská (na snímku) a že role je jí napsána přímo na tělo. |