číslo 33/2000 |
|
Hudba |
|
PATNÁCT MINUT SLÁVY
Pokud srovnáte stav oficiální české hitparády s uzávěrkou 21. července s její podobou před týdnem, snadno zjistíte, že se takřka nezměnila. V čele dosud neochvějně setrvává Jaromír Nohavica, také "stříbrný" Richard Müller je na druhé příčce už několik týdnů a o zatím třetí Johance z Arku, podporované baladou Lucie Bílé Most přes minulost, platí to samé. A protože o jediné novince tohoto týdne, albu německých Scooter, se v seriózních periodikách snad ani psát nesluší, pojďme se pro dnešek podívat na vrchol žebříčku výběrových desek, tedy kompilací různých interpretů či filmových soundtracků. Zde se v čele neméně tvrdošíjně jako Nohavica drží hudba z filmu Samotáři, druhého celovečerního snímku mladého filmaře Davida Ondříčka. Podstatnější než osoba režiséra je ale v případě soundtracku Jan P. Muchow, skladatel a lídr skupiny Ecstasy Of Saint Theresa, který si mj. zahrál i jednu z hlavních rolí v Ondříčkově debutu Šeptej. Muchow měl v Samotářích na starosti veškerou hudbu. Nešlo však jen o jeho skladby, spíš naopak. Na cédéčku se objevují písně, které ve filmu zazněly či byly jen chviličku slyšet, ale jež v něm hrají podstatnou, mnohdy symbolickou roli. Posluchači tu najdou skladby zahraničních kapel Morcheeba a Moloko, ale především domácích představitelů takzvané taneční scény, jako jsou Ohm Square, Colorfactory, Here či Liquid Harmony. Z poněkud jiného soudku je příspěvek Slunečního orchestru nebo písnička Chladná z dílny slovenského zvukového vizionáře Laca Lučeniče, bývalého člena Žbirkova Limitu, ale i legendárního Modusu. A právě hit této kapely Ty, ja a môj brat je další položkou zdánlivě nesourodého, avšak jak vidno velice úspěšného kompaktního disku. MILAN ŠEFL |