číslo 44/2000 |
|
Rozhlasová |
|
TVÁŘ ZA MIKROFONEM
Otomar Kvěch, dramaturg a redaktor redakce
vážné hudby ČRo 3 - Vltava
Vaše cesta k mikrofonu? K mikrofonu jsem se dostal tak nějak bokem. Jsem vyučený hudební skladatel a má hlavní parketa byly roky noty, a ne písmenka. Teprve nasměrování některých kolegů z oboru - a také vlastní pocit potřeby hájit jisté hodnoty - mne dovedly k jakési formě popularizační činnosti. Odsud pak vedla již logická cesta k rozhlasovému mikrofonu. Vaše rozhlasová "nej"? Pro mne jsou bezpochyby nejpoetičtějšími místy v rozhlasové budově studia. Pro muzikanta je samozřejmě nejdůležitější Studio I., ale i ostatní menší studia, kde se natáčí většina pořadů, mají svou nezaměnitelnou atmosféru. Dělá se v nich kumšt a papírový úřad, kterým je bohužel rozhlas zavalen, sem doléhá jen velmi vzdáleně. Co vás drží nad vodou? Patřím mezi ty šťastlivce, kterým je povolání zároveň koníčkem. Hudba většinou nezklame. Když bylo zle, taková Mozartova Jupiterská nebo Brahmsovo Německé requiem vždy pomohly. (Pozn. red.: Vydavatelství Radioservis chystá na listopad CD s hudbou O. Kvěcha. O albu bude Týdeník Rozhlas včas informovat) |