číslo 40/2001
vychází 24. září

Zpět na obsah         

Televize
a film


VIDEOSLOUPEK

Po čem touží ženy

Málokdy si člověk tak příjemně odpočine a zároveň pobaví, jako u roztomilé americké komedie Po čem touží ženy, která na počátku roku slavila značný úspěch v kinech. Na kazetách ji nabízí Bonton Home Entertainment a věřte, že stojí za to.

Z dílny režisérky Nancy Meyersové vyšel příběh odehrávající v jednom z nejatraktivnějších a filmově nejvděčnějších současných prostředí - v reklamní agentuře. Hrdinou je mladý ambiciozní reklamní pracovník směřující své úsilí výhradně na kariéru a vyhýbající se jakémukoli pevnějšímu vztahu, který by ji, probůh, mohl ohrozit. Ve své egoistické pýše vnímá ženské okolí jako příjemnou pracovní kulisu sršící samozřejmě obdivem k jeho pozoruhodné osobnosti. Teprve když je místo něj jmenována kreativní ředitelkou podniku nově příchozí a navíc žena, donutí jej to alespoň k malému pozastavení. Zásadní věci se ovšem dají do pohybu až od chvíle, kdy při vymýšlení nové reklamní formule spadne s puštěným fénem do vany s vodou. Po elektrickém šoku se totiž probere podarován přírodou zvláštní schopností - nahlížet do vnitřních myšlenek žen, o čemž se jiným kolegům může pouze zdát. Díky tomu záhy sezná, že jej drtivá většina kolegyň považuje za namyšleného idiota, ale také se pokusí reputaci napravit maximálním využitím své zázračné schopnosti.

Zdařilá komedie je psána lehkým perem a má řadu skvělých postřehů z odlišných světů mužů a žen, kde nechybí řada mužských sebeklamů a zbytečné nadutosti. Přesto však film nenadržuje pouze ženám, nýbrž v laskavě úsměvné poloze uvádí některé komunikační bariéry obou pohlaví na patřičnou míru. Lví podíl na vtipné zábavě má hlavní představitel Mel Gibson, jemuž zdatně sekunduje především Helen Huntová v roli kreativní ředitelky přivádějící svého podřízeného nejprve k šílenství a posléze i do krajiny citu. Nejen díky jeho komediálnímu umění se tedy mohou i mužští diváci pokusit nahlédnout alespoň trochu do ženské duše i hlavy.

(ska)