číslo
12 |
|
Tipy ČRo |
|
Úterý 22. 3. 2005 Český rozhlas 3 - VLTAVA - 9.00 hodin Česká nahrávka vídeňského klasicismu Vydavatelství Studio Matouš přispělo k rozsáhlé mozartovské a beethovenovské diskografii nahrávkami Mozartovy Pražské symfonie a Beethovenovy Symfonie č. 7. V obou případech jde o díla velmi známá a tím i vstup mezi renomované světové nahrávky nejvěhlasnějších vydavatelství je velmi odvážný. Oba tituly byly několikráte nahrány i u nás. Kompletního Beethovena má ve výborném nastudování s Paulem Kletzkim a Českou filharmonií Supraphon. Ten rovněž nabízí i dvě nahrávky Mozartovy Pražské symfonie. Obě jsou v podání Pražského orchestru (v případě té první bez dirigenta, podruhé se sirem Charlesem Mackerrasem). PKO je podepsán i pod novou nahrávkou Studia Matouš - a to nejen v případě Mozarta, ale rovněž Beethovena! V tom spočívá i zajímavost tohoto projektu. Beethovenova Sedmá totiž patří mezi díla, jež jsme zvyklí slýchat ve větších ansámblech. V posledních letech však sledujeme i ve světě snahy komorních orchestrů hrát i nahrávat Beethovenův cyklus celý - ovšem s ohledem na menší obsazení a tedy i s poněkud jiným a specifičtějším přístupem k jednotlivým partiturám. Jak se Pražskému komornímu orchestru zdařila Sedmá, se pokusíme posoudit v pravidelné pořadu Rondo. Zbývá dodat, že při natáčení ve studiu Domovina předstoupil před PKO jihokorejský dirigent Ahn, Ji-Hoon, jehož umělecký názor nás rovněž může zajímat. BOHUSLAV VÍTEK |
|