číslo 37 / 2007 |
|
Nová tvář Týdeníku Rozhlas Týdeník Rozhlas od 1. října letošního roku vstoupí do další etapy své existence. Z novinového papíru a formátu přejde na formát celobarevného časopisu o 68 stranách. Ke změně rozměrů, grafiky a některých rubrik nás nevede snaha přiblížit se programovým nebo společenským časopisům. Týdeník Rozhlas zůstane i nadále věrný koncepci, která staví na takových hodnotách, jaké nabízí vážná hudba, literatura či popularizace vědy. Změna technologie jen odráží měnící se prostředí, v němž se média (i tištěná) nacházejí. Ani Český rozhlas dnes nevyrábí své pořady tak jako před dvaceti lety, ostatně i samotný Týdeník Rozhlas prošel v minulosti množstvím změn – tato je jen další v řadě. V čem budou tedy změny spočívat? Grafické řešení vychází ze stávající koncepce, jak dokládá titulní strana čísla 41. Uprostřed časopisu bude šestnáctistránková televizní příloha, kterou budete moci vyjmout a používat jako samostatný sešit. Zbytek je věnován tématům, která jste si oblíbili jak na našich stránkách, tak ve vysílání Českého rozhlasu. Jistě vás zaujmou nové rubriky, například Na cestách s Václavem Žmolíkem, Výročí týdne, Z rozhlasové historie, Dobrodružství poznávání (popularizace vědy z pořadů Českého rozhlasu Leonardo), Rozhlasový tip týdne. A také fejetony, které budou pro vás psát vedle Rudolfa Křesťana a Petra Koudelky spisovatelé Ivan Kraus a Ivan Klíma. Přesvědčíte se o tom, že rozhlasové a televizní programy budou v novém formátu přehlednější, chybět nebude ani přehled kmitočtů všech stanic Českého rozhlasu a komerčních rádií. Samozřejmě se nadále budete setkávat s oblíbenými rubrikami, mezi něž patří Toulky českou minulostí, kulturní servis, velký rozhovor, Zápisník zahraničních zpravodajů, Rozmlouvání o češtině, Technická poradna nebo Hrátky s logikou. Se změnou podoby časopisu se zvýší jeho cena na 21 korun. Může se zdát, že jde o poměrně velké zdražení, ale rád bych připomenul, že Týdeník Rozhlas nezdražoval už šest let a vytvořil tím patrně rekord svého druhu. Veškeré zvyšující se náklady (cenu papíru či služby tiskáren a distributorů) jsme pokrývali na úkor investic do personálního a technického vybavení redakce. Ke zvýšení ceny by dnes došlo v každém případě – jen s tím rozdílem, že bychom cenu za nový časopis zvyšovali například z 19,50 korun. V minulých letech jsme vám peníze šetřili, jak to šlo nejdéle, a to se nyní paradoxně může obrátit částečně proti nám. Věřím ale, že mé argumenty pochopíte. Rádi bychom vám nezbytné zvýšení ceny alespoň částečně kompenzovali. Proto všem předplatitelům Týdeníku Rozhlas nabízíme možnost vybírat si knížky, zvukové a filmové nahrávky a další zboží v internetovém obchodě Radioservisu o 25 procent a v reprezentační prodejně Českého rozhlasu a České televize dokonce o 15 procent levněji než ostatní zákazníci. Po jednom nákupu narozeninových nebo vánočních dárků tak můžete mít rozdíl v ceně předplatného zpátky v peněžence. Všichni předplatitelé budou navíc každý měsíc slosováni a mají pravidelnou šanci vyhrát knihy, CD, DVD, vstupenky na divadelní a hudební představení a další ceny. A máme pro vás ještě jeden dárek, kterým vám, jak věřím, přijdeme vhod: v čísle 43/2007 naleznete vložené CD s povídkami Jaroslava Haška v interpretaci Petra Nárožného. Je to skutečně dárek: časopis s vloženým „cédéčkem“ nebude stát ani o korunu víc než obvykle. Chceme vám tím dát najevo, že o vaši přízeň stojíme a že o ni budeme usilovat i nadále. Věříme, že vás nová tvář časopisu zaujme, potěší a že ji přijmete za svou. Budeme si vážit toho, když zůstanete našimi věrnými čtenáři a předplatiteli, a uděláme vše pro to, abyste byli s Týdeníkem Rozhlas spokojeni. MILAN POKORNÝ, šéfredaktor Týdeníku Rozhlas Foto repro |