Návrat na titulní stránku

číslo 37 / 2007

Pořiďte si


Nová tvář Týdeníku Rozhlas

Titulní tváří prvního čísla nového formátu Týdeníku Rozhlas bude Viktor PreissTýdeník Rozhlas od 1. října letošního roku vstoupí do další etapy své existence. Z novinového papíru a formátu přejde na formát celobarevného časopisu o 68 stranách.

Ke změně rozměrů, grafiky a některých rubrik nás nevede snaha přiblížit se programovým nebo společenským časopisům. Týdeník Rozhlas zůstane i nadále věrný koncepci, která staví na takových hodnotách, jaké nabízí vážná hudba, literatura či popularizace vědy. Změna technologie jen odráží měnící se prostředí, v němž se média (i tištěná) nacházejí. Ani Český rozhlas dnes nevyrábí své pořady tak jako před dvaceti lety, ostatně i samotný Týdeník Rozhlas prošel v minulosti množstvím změn – tato je jen další v řadě.

V čem budou tedy změny spočívat? Grafické řešení vychází ze stávající koncepce, jak dokládá titulní strana čísla 41. Uprostřed časopisu bude šestnáctistránková televizní příloha, kterou budete moci vyjmout a používat jako samostatný sešit. Zbytek je věnován tématům, která jste si oblíbili jak na našich stránkách, tak ve vysílání Českého rozhlasu. Jistě vás zaujmou nové rubriky, například Na cestách s Václavem Žmolíkem, Výročí týdne, Z rozhlasové historie, Dobrodružství poznávání (popularizace vědy z pořadů Českého rozhlasu Leonardo), Rozhlasový tip týdne. A také fejetony, které budou pro vás psát vedle Rudolfa Křesťana a Petra Koudelky spisovatelé Ivan Kraus a Ivan Klíma.

Přesvědčíte se o tom, že rozhlasové a televizní programy budou v novém formátu přehlednější, chybět nebude ani přehled kmitočtů všech stanic Českého rozhlasu a komerčních rádií. Samozřejmě se nadále budete setkávat s oblíbenými rubrikami, mezi něž patří Toulky českou minulostí, kulturní servis, velký rozhovor, Zápisník zahraničních zpravodajů, Rozmlouvání o češtině, Technická poradna nebo Hrátky s logikou.

Se změnou podoby časopisu se zvýší jeho cena na 21 korun. Může se zdát, že jde o poměrně velké zdražení, ale rád bych připomenul, že Týdeník Rozhlas nezdražoval už šest let a vytvořil tím patrně rekord svého druhu. Veškeré zvyšující se náklady (cenu papíru či služby tiskáren a distributorů) jsme pokrývali na úkor investic do personálního a technického vybavení redakce. Ke zvýšení ceny by dnes došlo v každém případě – jen s tím rozdílem, že bychom cenu za nový časopis zvyšovali například z 19,50 korun. V minulých letech jsme vám peníze šetřili, jak to šlo nejdéle, a to se nyní paradoxně může obrátit částečně proti nám. Věřím ale, že mé argumenty pochopíte.

V listopadu roku 1939 zdobila úvodní stranu časopisu tvář Adiny Mandlové...Rádi bychom vám nezbytné zvýšení ceny alespoň částečně kompenzovali. Proto všem předplatitelům Týdeníku Rozhlas nabízíme možnost vybírat si knížky, zvukové a filmové nahrávky a další zboží v internetovém obchodě Radioservisu o 25 procent a v reprezentační prodejně Českého rozhlasu a České televize dokonce o 15 procent levněji než ostatní zákazníci. Po jednom nákupu narozeninových nebo vánočních dárků tak můžete mít rozdíl v ceně předplatného zpátky v peněžence. Všichni předplatitelé budou navíc každý měsíc slosováni a mají pravidelnou šanci vyhrát knihy, CD, DVD, vstupenky na divadelní a hudební představení a další ceny. A máme pro vás ještě jeden dárek, kterým vám, jak věřím, přijdeme vhod: v čísle 43/2007 naleznete vložené CD s povídkami Jaroslava Haška v interpretaci Petra Nárožného. Je to skutečně dárek: časopis s vloženým „cédéčkem“ nebude stát ani o korunu víc než obvykle. Chceme vám tím dát najevo, že o vaši přízeň stojíme a že o ni budeme usilovat i nadále.

Věříme, že vás nová tvář časopisu zaujme, potěší a že ji přijmete za svou. Budeme si vážit toho, když zůstanete našimi věrnými čtenáři a předplatiteli, a uděláme vše pro to, abyste byli s Týdeníkem Rozhlas spokojeni.

MILAN POKORNÝ, šéfredaktor Týdeníku Rozhlas

Foto repro