číslo 38 / 2007 |
|
Intimní trialog Tara Fuki Jednu z nejzajímavějších hudebních formací na české scéně, violoncellové duo Tara Fuki, tvoří Andrea Konstankiewicz-Nazir a Dorota Barová. Vesměs polsky nazpívanými skladbami už naplnily tři alba (to nejnovější, Auris, vyšlo před nedávnem), získaly cenu Akademie populární hudby, s úspěchem koncertují – v posledních letech spíš v zahraničí než doma. I když – co znamená v případě těchto dvou mladých žen „doma“… Obě mají polské předky, Dorota žije v Brně, Andrea se provdala do Francie. V říjnu se chystají do Španělska: Tara Fuki se totiž jako první z České republiky zúčastní prestižní přehlídky WOMEX, nejvýznamnějšího veletrhu world music na světě. A tak jsme se zeptali: jedné z členek dua, Andrey:
Jak jste se na WOMEX „kvalifikovaly“?
Na veletrhu budete hrát pro novináře, vydavatele, promotéry, muzikanty,
zkrátka pro zástupce hudebního průmyslu. To bude asi o dost jiné vystoupení
než ta pro běžné publikum?
Porota prý ve vaší tvorbě ocenila zvláště prvek dobrodružství. Připadáte si
jako hudební dobrodružky?
Letos jste přišly s novým albem Auris, které se od předchozích liší účastí
řady hostujících muzikantů. Chtěly jste nový zvuk, nový výraz?
Využití studiových možností je jedna věc, koncerty jsou věc druhá:
neuvažujete o rozšíření sestavy, abyste svou bohatší tvář prodaly?
Od svých začátků zpíváte polsky. Na starším albu Kapka jste ovšem užily také
češtiny a francouzštiny. Auris je už opět zcela „polský“. Nenapadají vás
česká slova?
Od vaší spoluhráčky Doroty Barové vás dělí dva tisíce kilometrů. Jak vlastně
Tara Fuki fungují? A je bezprostřední komunikace mezi muzikanty
bezpodmínečně nutná?
Jak vás vnímají v Evropě – jako český, polský, nebo snad francouzsko-český
soubor? A jak se cítíte vy?
Byly jste vyhlášené hostováním ve stylově rozličných souborech. Udržujete si
stále muzikantské „vedlejší poměry“?
A kam se ještě letos s Tara Fuki chystáte? MILAN ŠEFL Foto Bohdan Holomíček |