NOVÉ ZVUKOVÉ NOSIČE
Monkey
Business: Save The Robots
(Columbia/Sony Music Bonton)
Je-li na české hudební scéně někdo ambiciózní, pak
jsou to pánové a dáma z Monkey Business. Další a zatím asi nejzdařilejší z
projektů Romana Holého, neúnavného rozsévače funku v končinách českých, nasadil
hned od startovního výstřelu úctyhodné tempo - debutová deska byla s respektem
přijata lidmi z branže (dvě zásadní ceny Akademie populární hudby za rok 2000) a s
nadšením posluchači (zlatá deska, vyprodaná Lucerna). Kapela však neusnula na
vavřínech a už koncem minulého roku vydala druhé, nepochybně ještě lepší album.
Zdá se, že jeho kvality jsou jen vyústěním skutečnosti, že k přípravě nového
materiálu skupina opět přistoupila bez jakýchkoli kompromisů. Skladby jsou Matějem
Ruppertem a Tonyou Gravesovou (ale i hostujícím Danem Bártou) nazpívány v
angličtině (ač vám leckterý z tuzemských "prodejců" hudby řekne, že to
je pro českou skupinu první hřebík do rakve), hrají tu světově proslulí jazzmeni
Hiram Bullock nebo Fred Wesley (ač vám leckterý z tuzemských "prodejců"
hudby řekne, že jejich zdejší věhlas končí za hranicemi Prahy 1)... Ano, někomu se
může zdát pozice Monkey Business v horních patrech českého hudebního průmyslu
nepochopitelná, vždyť ani není jasné, zda z jejich nové desky vzejde jednoznačný
hit, tedy píseň, kterou budou komerční rádia ochotna obehrávat stále dokola. Jenže
v případě Holého funkové sešlosti jde především o hudbu plnou nálad a
výtečných instrumentálních a zpěváckých výkonů; o hudbu, za kterou si kapela
stojí a jíž navíc dokáže infikovat ostatní. A na tento prostý fakt je zdejší
hudební showbyznys, dosud spíš recyklující padlé hvězdy či vyrábějící jejich
neškodné nápodoby, zjevně nepřipraven. Dobře mu tak.
(miš) |