Číslo 32 / 2014.

V TOMTO ČÍSLE:.
.Rozhovor s herečkou.
Lucií Bergerovou.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mezi Českem a Čínou

Režisér Rudolf Havlík vypovídá ve věci svého celovečerního debutu Zejtra napořád, jehož hlavní hrdina pendluje mezi Českem a Čínou. 

Do jaké míry je snímek autobiografický?

Jako takový film autobiografický není. Opřel jsem ho však samozřejmě o svoje zážitky – ať už z Asie, nebo z Česka. Čerpám tedy z pocitů, které v sobě nosím.

Jde o váš debut – a hned takhle ambiciózní!

Musel jsem se poprat se spoustou věcí. Vím, že jsem na některých místech utrpěl, ale snažil jsem se vytvořit velký letní film a to jsem se dostal na trochu složitější pole. A tak jsem bojoval tak trochu i sám se sebou.

„Čerpám z pocitů, které v sobě nosím,“ říká režisér Rudolf Havlík

Ve filmu je hodně takzvaných voiceoverů, tedy komentářů hlavního hrdiny pouštěných pod obrazem. Proč jich je tolik?

Na začátku jsme plánovali mnohem menší projekt, spíše amatérský. U toho jsem si pomáhal právě zmíněnými voiceovery. Nakonec jich tam pár zůstalo. Hodně lidí se domnívá, že to není dobře, ale já si to nemyslím. Pro mě znamenají určitý způsob promluvy k divákovi, která nemá řešit nic zásadního, ale spíš navodit atmosféru. A pak má ve filmu místo.

Navnadila vás tahle práce k dalším filmovým počinům?

V budoucnu bych se rád soustředil na režii, protože mě to baví. Ředitel společnosti Falcon mi po téhle spolupráci nabídl k režii scénář, na který se vrhnu. Nebudu se bránit ani vlastním scénářům.

Zejtra napořád je vaše první velká filmová zkušenost. Co vám dala?

Hodně jsem se na tom filmu naučil. Současně jsem došel k tomu, že se ve spoustě oblastí musím zlepšit. Tím se nechci obhajovat – na film byl vymezený čas a hodně věcí se řešilo narychlo. Myslím si ale, že umím psát a že to ještě musím lidem ukázat.

(top)



  Cirkus jako podobenství
  lidského údělu

  Dívejte se   
 
  Muž, který byl určen
   k likvidaci

  Nalaďte si
 
  Člověk se nikdy
   nesmí brát vážně

  Pořiďte si