|
V umění musí být pravda života
S režisérem Davidem Radokem jsem se sešla v době mediálního
kolotoče kolem hry Václava Havla Odcházení, kterou měl
režírovat v Národním divadle v Praze. Předem bylo jasné, že
zůstane nezmíněna, protože David Radok, znechucen propíráním
tématu v médiích, se ke hře nechce vyjadřovat. Chápu ho a jeho
postoj ráda ctím. Režie Davida Radoka jsou úspěšné v řadě
operních domů ve světě. Od roku 1993 má trvalé bydliště
v Praze, ale zůstává prvním režisérem Göteborgské opery,
kterou poprvé viděl jako malý kluk po emigraci otce Alfreda
Radoka. Jeho cenu v Čechách dostal za inscenaci Šostakovičovy
opery Lady Macbeth Mcenského újezdu. Kdysi si myslel, že bude
rockovým muzikantem. Ani dnes se kytara v jeho bytě nezdá být
opuštěná.
...
rozhovor
>> |