|
Kateřina Kněžíková:
O operu přece
jde, ne?
Sopranistka Kateřina
Kněžíková se ledasčím ve svém profesionálním prostředí
vymyká. Nezištnost, s níž podporuje své konkurentky, je u
operní divy ojedinělá, i odmítání
„pořádků“,
které podle ní stavu opery u nás škodí, a jejich otevřená
kritika jsou zřídka
takto jasně a nahlas formulované. Možná
i proto ji po loňském návratu z mateřské dovolené nečekaly v
Národním divadle belcantové a smetanovské role, na které
její hlas mateřstvím a odpočinkem vyzrál, ale dál zpívá svůj
původní repertoár Zuzanek, Zerlin, Pamin a Terinek. Na
podzim ji však můžeme slyšet i v nové produkci Romea a Julie
ve Státní opeře a vychutnat si její vysněnou Mařenku na
scéně Národního divadla Moravskoslezského v Ostravě.
Kateřina Kněžíková si však také trpělivě buduje další
repertoár. Od dob na konzervatoři miluje písně, které se
stávají pevnou součástí jejího uměleckého vyjadřování, a
nebrání se ani experimentům. Jeden takový ji zanedlouho čeká
na festivalu Struny podzimu.
...titulní
rozhovor >>>
|