Číslo 23 / 2011.

V TOMTO ČÍSLE:.
.Rozhovor s dirigentem.
Zdeňkem Mácalem.



 

 

 

 

 

 

 

 


 



 

V Brně řádí převlekový komiks

Hudební produkce Městského divadla Brno, představující výraznou část jeho repertoáru, zaznamenala nyní dva pozoruhodné momenty. K patnáctému výročí uvedení West Side Story, které úspěšně hostovalo v mnoha evropských zemích a dosáhlo již 650 (!) repríz, uskutečnilo se mimořádné představení s víceméně původním, prvotní energií stále nabitým hvězdným obsazením. Krátce předtím proběhla premiéra muzikálu Sugar! (1972) amerického trojlístku Jule Styne – Peter Stone – Bob Merrill, který rovněž nastudoval ředitel MdB Stanislav Moša.

Aleš Slanina si v roli Dafne očividně užívá...

Příběh dvou muzikantů, kteří se před mafiánským gangem „zašijí“ do dámské kapely a v přestrojení prožijí mnoho ztřeštěných situací, náleží k bohaté tradici světových převlekových komedií. Režisér se s ním setkal doma i v zahraničí už počtvrté, přičemž na své scéně varioval přístup poprvé uplatněný před dvěma roky v Lublani. Na podkladě svižného překladu Jiřího Joska spočívá v celkové adaptaci broadwayské předlohy přiblížením ke scénáři staršího slavného Wilderova filmu Někdo to rád horké a její osobité výtvarné stylizaci (Jaroslav Milfajt, Petr Hloušek) do podoby jevištního komiksu. Za živého doprovodu početného orchestru dirigenta Ondřeje Tajovského a v nápadité choreografii Vladimíra Kloubka se stepařskými čísly vychutnáváme kaskády vkusně vycizelovaných gagů důsledně černobíle kostýmovaných aktérů, spolu s plochými figurínami začleněných do kreslených kulis. Všem klíčovým účinkujícím, s ukázněným apetytem využívajícím vítanou hereckou příležitost, je blízký slovní i situační humor, podle alternací robustnější či tlumenější – ať už jde o nekarikovanou titulní naivku (Mária Lalková), uměřenou saxofonovou Josefinu (Roman Vojtek), divočejší marciální basistku Dafne (Aleš Slanina), sekýrovaného manažera Bienstocka (Michal Isteník) nebo milionáře Osgooda Fieldinga (Jan Apolenář). Delší dvojdílný komorní večer si zachovává jednotící interpretační nadhled, takže o nepodbízivou zábavu není nouze. Brzy však MdB pozve publikum do meziválečných Států znovu: tentokrát ve vážnějším ladění proslulého muzikálu Chicago opět v Mošově režii.

Vít Závodský, teatrolog

Foto Jef Kratochvil



  Na měsíci
  Zpěvník Jana Buriana
 
  Jak se žije v Polsku

  Dívejte se  
 
  Sólista s duší komorního hráče
  Téma