Alice Nellis fandí rocku

V komedii Alice Nellis Revival lze najít většinu atributů zaručujících divácký úspěch. Nenáročný, čitelný, ale přijatelný příběh jako ušitý pro letní měsíce a publikum různých generací; obratně dávkovaný humor, střídající se s nostalgií i stopovými prvky sentimentu; oblíbené herce, kteří nezklamou; příjemnou „revival“ hudbu evokující stále oblíbený rock počátku sedmdesátých let. A ovšem i nezbytné usmíření. Lehce plynoucí story lechtá bránici, pokouší slzné váčky, aniž se překlopí do řachandy či laciného kýče. Autorka si navíc jemně pohrává s fenoménem smrti, jak to právě ona umí (Ene bene, Výlet), i s houstnoucím napětím rodinných vztahů, ať generačním, či jiným.

Miroslav Krobot, Bolek Polívka, Karel Heřmánek a Marián Geišberg ve filmu Alice Nellis

V základech Revivalu je dějový nápad; byť prvoplánově prostý, nepodbízí se spodním patrům vkusu. Skupina někdejších rockerů se rozhodne oživit bývalou slávu své kapely. Stárnoucí muži v rozličných životních situacích a jeden mladší, dodatečně přizvaný „slepý“ bubeník se nechají získat protřelým manažerem showbyznysu a odhodlají se vrátit na pódium. Připravují vystoupení, i když jim to komplikují intriky manažera, manželka jednoho, úspěšný syn druhého, nemoc třetího, naivita všech...
Příběh je už svým charakterem předurčen ke klipovosti (značný prostor v něm tvoří zkoušky i vystoupení kapely), ale drží víceméně pohromadě. Dobrá muzika (autor Jan Ponocný také ve filmu hraje) je násobena přesvědčivostí herců. Zejména Marián Geišberg, Miroslav Krobot, Karel Heřmánek, Bolek Polívka a „manažer“ Richard Genzer jsou ve svých rolích neodolatelní; ani pěvecký a herecký výkon Vojty Dyka nezůstává v jejich stínu. Revival získal letos na karlovarském festivalu cenu diváků, i když byl uveden na poslední chvíli.
To ovšem musí být po zásluze potrestáno; hledači hloubek a závažných poselství patrně shledají příběh poněkud mělkým, stavbu roztříštěnou, sdělení povrchní. Chce se říct: No a co? Berme v potaz, že dobrým komediím se v českém filmu moc nedaří, že mnohé trpí přešlapy za hranice vkusu, akčními scénami bez akce, křečovitými dialogy a nedostatkem nápadu. Zatímco na filmu Alice Nellis se divák baví. Což můžu odpřísáhnout, třesky plesky babovřesky!

Agáta Pilátová, filmová publicistka

Foto Bontonfilm



  Pozdrav z příletu do Keflavíku   
  
Zpěvník Jana Buriana
 
  
Wagnerovská idyla...    
  
Nalaďte si
 
  Alice Nellis fandí rocku
  
Navštivte