Mazlírna i chvilka islámské poezie

V únorovém vydání vltavského Kabaretu v éteru (čtvrtek 26. února, ČRo Vltava, 20.00) opět přeladíme na frekvence Rádia Ořechovka. Posluchače čeká hodinový proud slova a hudby s oblíbenými moderatizátory Ester Kočičkovou, Lemurou Lepou, Kolopějkou Vděčnou, Lucianem Krutomluffem a Olafem Lávkou. Program, který připravili, je skutečně nabitý – v Reportáži z místa, kde se nic neděje navštívíme nevybuchlý muniční sklad, doktorka Helena Kácovská vysvětlí, jaké jsou výhody přenášení plodu, podíváme se Za kutilem do kumbálu a nenecháme si ujít ani zajímavé povídání s majitelkou první pražské Mazlírny. Milovníky umělecké tvorby potěší Chvilka islámské poezie nebo původní rozhlasová hra z lékařského prostředí s názvem Chybná diagnóza.

Nedostižní moderátoři Rádia Ořechovka: Ester Kočičková, Lucian Krutomluff (Lumír Tuček), Kolopějka Vděčná (Jana Tučková), Mistr Kalina (Tomáš Hanák) a Olaf Lávka (Oldřich Kužílek)

Rádio Ořechovka navazuje na kultovní Rádio Limonádový Joe, které působilo v pražském éteru do roku 2002. Ovšem zatímco Rádio Limonádový Joe bylo rozhlasovou stanicí, Rádio Ořechovka je scénický projekt, ve kterém moderátoři „vysílají“ na divadelním jevišti před živým publikem.

„Jinak se po obsahové stránce Ořechovka od Limonádového Joea příliš neliší,“ myslí si Lumír Tuček (Lucian Krutomluff). „Duchovně i obsahově je to myslím stejné, na Rádiu Ořechovka ale vysíláme zpravidla v pěti, což vyžaduje jistou přípravu rozvrhu, abychom se pak na pódiu nepřetahovali o mikrofon.“

Jak dlouho vám trvá, než připravíte „nové vydání“? Opakujete při reprízách některé „rubriky“, nebo je to pokaždé vysílání, které diváci ještě neslyšeli?

Jeden večer v hospodě Na Ořechovce. Některé rubriky, například Reportáž z místa, kde se nic neděje, opakujeme, ale samozřejmě vždy s novým obsahem. Takže každé vysílání je vždy nové, originální.

Museli jste něco měnit na svých zvyklostech a postupech, když jste se z rozhlasového studia přesunuli na jeviště před publikum? Jak vlastně funguje rozhlasové vysílání před diváky?

Jak se říká – člověk se musí měnit, aby mohl zůstat stejný. Na Ořechovce používáme při vysílání starý trik – rafinované okostýmování, aby divák našim řečem snáze uvěřil.

Jak moc jsou moderatizátoři Rádia Ořechovka univerzální a v čem jsou naopak specialisté? Jak se rozhodujete, jestli se rozhovoru či reportáže ujme Olaf Lávka, nebo Lucian Krutomluff, jestli bude lepší, aby diskusi vedla Ester Kočičková a zprávy četla Lemura Lepá, nebo Kolopějka Vděčná?

Většinou si každý odvysílá to své, co si vymyslí, a vybere si, s kým to dělat. Takže každý může dělat všechno, čili jsme bezbřezí univerzálové. I když – marně pátrám v paměti, že by Olaf Lávka zazpíval ve vysílání nějakou populární píseň.

Jsou nějaká tabu – témata nebo osoby –, o kterých by moderatizátoři Rádia Ořechovka nevysílali?

Nevzpomínám si.

Co pro vás znamená možnost natáčet Kabaret v éteru pro Český rozhlas?

Užít si po letech práci ve studiu a střižně. A výsledek té práce předložit k posouzení odborné kritice i laické veřejnosti.

Renata Venclová, dramaturgyně

Foto Tomáš Vodňanský


  Přímluva za Phila Marlowa
  Zpěvník Jana Buriana
 
  Chvilka islámské poezie
  Nalaďte si
 
  Vlak číslo 3717...
  Téma