V
t o m t o č í s l e : |
číslo 51 / 2006
|
|
Šťastný realista Juraj Herz EVA HORSKÁ Foto JARKA ŠNAJBERKOVÁ Pro pražské Divadlo Na Jezerce režisér Juraj Herz právě nastudoval Petrolejové lampy. Před 27 lety podle stejnojmenného Havlíčkova románu natočil film s Petrem Čepkem a Ivou Janžurovou. „Srovnání se vůbec nebojím,“ říká dnes. „Na divadle je všechno jinak.“ Zároveň se chystá se na natáčení nového hororu a také Habermanova mlýna. Příběh o vztazích mezi Čechy a Němci, o válce a takzvaném odsunu nosí v hlavě už dlouho. „S otcem a matkou jsme se schovávali několik týdnů v německé vesnici nedaleko Kežmaroku. Němečtí sedláci nás ukrývali před Němci a Slováky, kteří nás nakonec stejně zatkli a poslali do transportu. Když jsme po válce do té vesnice zajeli a chtěli poděkovat, nebyl tam vůbec nikdo. Všichni zmizeli. Vyhnali je pravděpodobně titíž lidé, kteří nás cpali do dobytčáků. Nemohl jsem ten paradox tenkrát pochopit. Teď už to chápu.“ Život Juraje Herze je plný filmů, divadla a nepochopitelných paradoxů. Koneckonců tak jako celá naše blízká minulost... >>
T
ý d e n í k R o z h l a s - p r o g r a m o v ý a k u l t u r n í t ý d e n í k |
Obsah čísla: |