|
číslo
13 |
|
Nejtěžším úkolem je naučit herce nehrát JOSEF MLEJNEK, foto Jarka Šnajberková Na rozhovoru pro Týdeník Rozhlas jsme se s Andrejem Krobem domlouvali už delší dobu. Poslední rok měl ovšem dvorní režisér dramatika Václava Havla obzvlášť napilno. Nebylo by bývalo těžké najít nějakou skulinku v jeho programu, ale pro rozhovor na delší dech je především nutné „oběť“ odchytit ve chvíli, kdy nikam nemusí spěchat. Krobovým posledním režijním opusem je inscenace hry Josefa Topola Sbohem, Sokrate v Klicperově divadle v Hradci Králové: předtím zde nastudoval Havlovo Pokoušení a Vyrozumění. Není třeba se vyptávat, proč zvolil právě tuto hru - polovina sedmdesátých let, nehybné dusno stabilizující se normalizace. Zhruba do stejné doby také spadá první Krobovo nastudování Havlovy Žebrácké opery. Koncem minulého roku měla premiéru v Žižkovském divadle v Krobově třetím nastudování s Divadlem Na tahu. Nakonec jsem se za Andrejem vydal tam. Což nakonec nebyl vůbec špatný nápad, protože z našeho rozhovoru vyplynulo, že je v Hradci vlastně doma. Ne jako doma, ale skutečně doma. >>
T
ý d e n í k R o z h l a s - p r o g r a m o v ý a k u l t u r n í t ý d e n í k |
Obsah čísla: Optimalizováno pro MSIE 6.0 |