|
číslo
25 |
|
Od plechových housliček k nástroji mistrů KVĚTA PROCHÁZKOVÁ, Foto ONDŘEJ PÝCHA Sluch prý je nejvěrnějším přítelem člověka. Probouzí se jako první smysl ještě před narozením, když dítě naslouchá tlukotu matčina srdce, a jako poslední odchází ve smrti. Zvuky, které nás obklopují, nás buď „vyživují“, nebo také vysávají, nemluvě o tom, že mohou i destruovat naši osobnost. Abychom v dnešním světě nalezli rovnováhu, potřebujeme se čas od času „osprchovat“ krásnou hudbou - proto do koncertních sálů proudí stále víc dychtivých posluchačů. Kdo přijde na některý z koncertů Gabriely Demeterové, má zvlášť silný estetický zážitek. Tato houslistka si vybudovala repertoár z největších skvostů barokní a romantické hudby, hraje na historické nástroje vynikající kvality a nevyčíslitelné hodnoty a je i vizuálně ozdobou každého koncertu. Není divu, že spolupracuje s předními symfonickými orchestry nejen u nás, ale v poslední době i v zahraničí - například pod taktovkou Kirka Trevora hrála ve známé Clowes Hall v Indianapolisu nebo v columbijské Missouri. Pravidelně zajíždí také do Japonska. Ačkoliv ve svém diáři hledá těžko volné místečko (například pro náš rozhovor), stále si „vymýšlí“ nové úkoly. Ale nepředbíhejme… >>
T
ý d e n í k R o z h l a s - p r o g r a m o v ý a k u l t u r n í t ý d e n í k |
Obsah čísla: Optimalizováno pro MSIE 6.0 |