Martin Dohnal:
Na kumštu mě zajímá hlavně riziko
Do Divadla v Řeznické, kde ten večer dělal živou hudbu v
představení Omámený kolotoč, při-spěchal skladatel Martin Dohnal přímo ze zku-šebny ve
Stavovském. Byla to troufalost odejít odsud před koncem první kostýmové zkoušky
Dostojevského Idiota, k němuž napsal scénickou hudbu, ale jak se ukázalo, ten útěk
byl nanejvýš nutný. Druhá "živá" hudebnice, houslistka, se v Řeznické na
poslední chvíli omluvila a skladateli nezbylo než připravit náhradní řešení.
Trochu přitom láteřil na zrádnou Prahu, která mu dává pořádně zabrat. Mívá tu
tolik povinností a schůzek, že v noci spí sotva tři hodiny a do rodného Brna se
vrací trochu pohublý. Tam ho na stole čeká notový papír, v šupleti smlouvy a ve
vzduchu hudební nápady. Po úspěchu oratoria Job v brněnském Ha-Divadle se na
mladého skladatele obrací jedno divadlo za druhým a každé chce nějakou scénickou
hudbu. Oslovila ho dokonce i Státní opera, aby pro ni napsal podle Franze Kafky (a
někdejší Pitínského inscenace) operu Amerika. Se Shakespearovým Králem Learem a
Dohnalovou hudbou hostovali nedávno v Národním i ruští divadelníci z Jaroslavi.
A skladatel vždycky něčím překvapí.
.
T Ý D E N Í K R O Z H L A S - programový a kulturní
týdeník ředitelka: Kateřina Steinicová šéfredaktor:
Milan Šefl redaktoři: Jana Matoušková, Agáta Pilátová,
Bronislav Pražan korektorka: Jaroslava Konášová zlom:
Danica Valentová a Ludmila Kořínková odbyt: Alena Dohnalová public
relations: Jana Ajmová sekretariát: Jarmila Vlásková a
Jitka Králová adresa redakce: Jeseniova 36, 130 00
Praha 3 telefony: sekretariát 22 715 036,
22 711 028, 22 712 616 (fax, zázn.), odbyt 22 713 037
(zázn.).
|
|
Obsah:
Archiv |